De första



Det är mycket nu. Men inte så mycket att man inte hinner äta jordgubbar. Jag firar mina sista dagar i huset på landet med jordgubbar odlade så nära där jag bor att man kan säga att de är plockade runt knuten. Ölänningarna är omåttligt stolta över sina jordgubbar och pratar om bären som om de inte odlades någon annanstans i hela världen. Lite lustigt kan jag tycka, som har fina, extraordinära jordgubbsminnen från såväl Rödön som Florida.

Vintagetermosen  i bakgrunden, "Lifestyle 0.5" som den faktiskt heter, är ett fynd från längstiniskåpet, en pryl jag skulle vilja köpa loss från huset nu när jag flyttar härifrån. Fulsnygg, väger inget, håller värmen bra och har funktionellt handtag både i kanna och mugg. Perfekt för en kaffetant som jag.

I dagarna öppnar fjällstationerna i norra Sverige igen. Jag ser skrytiga, vackra naturbilder på friluftsklädda och entusiastiska medarbetare ligga ute på Facebook. Lycka till alla ni, njut av säsongen och ta för er av allt den har att erbjuda! Själv tycker jag fortfarande det är fantastiskt att gå i högklackat på kullersten mina 200 meter till jobbet. Varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0