Presenter

På min födelsedag - som faktiskt firades på Blåhammaren - i juni förra året var jag extremt omhuldad. Några av de bästa presenterna jag helt oväntat fick var tre avocados (från min chef), en tetra Castillo de Gredos, en liter jordgubbar och en krukros.

Ungefär för ett år sedan kom mina kära vänner Petter och Siri på besök och hade också en helt fantastisk present med sig som prydde receptionsdisken hela påskhelgen..

Det kan vara ett ålderstecken, det här med att bli glad för växter. Det var inte alls länge sen jag tyckte att en frasig gå bort-presentbukett med tulpaner var det absolut snyggaste jag hade i mitt hem. Men att frakta upp ömtåliga saker, som blommor och bär, i sin ryggsäck uppför fjället, hit till Blåhammaren, det är.. ja jag hittar faktiskt inte riktigt några bra ord för hur glad jag blir för sånt. 

En annan kategori överraskningar som står mig varmt om hjärtat är när man får Paket På Posten. Den här säsongen har det tyvärr varit litet tunnsått med annan post än bensinräkningar och pensionsbrev. (Jag kan ju helt uppriktigt erkänna att jag inte hunnit skicka några heller, även om jag går omkring och lurar på några riktigt bra grejer.) Därför blev jag extra glad när det dök upp ett sällsynt färgglatt litet paket igår.

Ett platt påskägg!! Ingen avsändare, ingen hälsning. Men jag har mina aningar. Om jag har rätt så är det utan tvekan från den bästa paketskickare jag känner. Jag tänkte inte skriva att det en gång även kommit Calvin Klein-underkläder från Québec från samma adressat men nu skrev jag visst det ändå. Mest för att ni skulle förstå vilken liga det spelas i här. Och jo, de frasiga gå bort-tulpanerna, samma där. Tusen tack vännen, du vet vem du är!

Det platta påskägget är nu nästan tomt, en perfekt inledning på påsken såhär på skärtorsdagskvällen. Blåhammarköket har bara värmt upp ännu så länge och ser fram emot en lång långfredag och en glad påskafton med mycket folk.

Ska ni någon gång överraska någon som jobbar på fjället eller annan avlägsen plats - tänk på sådant som inte finns där. Det är tanken som räknas, tre avvosar från Konsum Frösön är som sagt en underbar present. Så kan man ibland ge bort en present till sig själv också, för kvällen välförtjänt och som Bengt Frithiofsson skulle kalla det; ett jääävligt gott öl.




Kommentarer
Postat av: LasseMaja

Helena Maria fattas det inte ett a Ester, skall det inte vara Easter ? Och Du är väl inte på Blåhammaren utan på blåkulla !

Glad Påsk

2010-04-04 @ 18:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0