Nej men nu kör vi!

Jo, allt börjar bli sig likt igen. Goggles på och ett stadigt grepp i säkerhetsrepet de 70 metrarna in till huvudbyggnaden. Att "visa lite hud" känns rätt långt borta, tänker jag när jag klampar in och intar frukost med mina kollegor. Det verkar som om i stort sett bara jag haft det någorlunda varmt på rummet inatt och jo, det är okej att äta med mössan på.

Såklart pratar vi väder och vind. Vädret bestämmer ju det mesta här. Den senaste vindmätaren blåste sönder för snart ett år sedan men någon gissar på 15-20 sekundmeter. Min gissning är att det inte blir någon rusning efter fruktsoppan idag, såvida inte några norrmän iklädda jeans, t-shirt och eventuellt en skaljacka åker hit på en dagstur förstås.

Idag öppnar Blåhammaren fjällstation, min arbetsplats och tillfälligt även mitt hem, för säsongen. Välkommen hit och välkommen till min blogg. Nu har det blivit dags att börja jobba.


Kommentarer
Postat av: Elin

Det här blir ju fan omöjligt att toppa! Kan hända att jag blir inspirerad och återupptar min extremt sovande blogg också.

2010-02-20 @ 10:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0