V.I.P.


Öland fylls kontinuerligt med semesterfirare, stämning och förväntan trissas upp och Borgholm börjar kanske inte riktigt koka än om kvällarna men iallafall..sjuda rätt ordentligt. (Ja, detta är ju delvis en matblogg!)

Eftersom jag själv bidrar till detta sjudande i egenskap av servitris på stans finkrog, har jag också blivit en Väldigt Viktig Person. Notera särskilt högersidan på lappen! Strand Hotel sägs dra in en miljon Varje Söndag. Då är det dessutom halva priset i baren! Stort som ett as är stället, fläskigt som en finlandsfärja ligger det där vid kajen och eh.. liiite kanske förstör den annars väldigt vackra hamnvyn.

Men jag är ju inte sämre än att jag måste ge stället en chans - precis som alla andra lär göra denna julis första strålande söndagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0